Quarles.

To the few who love me and whom I love – to those who feel rather than to those who think – to the dreamers and those who put faith in dreams as in the only realities – I offer this Book of Truths, not in its character of Truth-Teller, but for the Beauty that abounds in its Truth; constituting it true. To these I present the composition as an Art-Product alone:- let us say as a Romance; or, if I be not urging too lofty a claim, as a Poem.What I here propound is true:- therefore it cannot die:- or if by any means it be now trodden down so that it die, it will “rise again to the Life Everlasting.”Nevertheless it is as a Poem only that I wish this work to be judged after I am dead.

Preface to Eureka

finall

A Tell-Tale Heart captured my yet incipient mind as a very young girl, and was a major influence in my early and current literary adventures, so to continue with my series of themed desserts, I chose to make him a pumpkin pie (vegan as well, recipe to follow) for the anniversary of his death.

And then there was Jules Desoulières, who was a very singular genius, indeed, and went mad with the idea that he was a pumpkin. He persecuted the cook to make him up into pies — a thing which the cook indignantly refused to do. For my part, I am by no means sure that a pumpkin pie a la Desoulières would not have been very capital eating indeed!

The System of Doctor Tarr and Professor Fether

Instead of providing an insignificant account of what reading him has meant to me, I better leave it to Baudelaire, another milestone, to describe it:
It is at once by way of poetry and through poetry, as with music, that the soul glimpses splendors from beyond the tomb; and when an exquisite poem brings one’s eyes to the point of tears, those tears are not evidence of an excess of joy, they are witness far more to an exacerbated melancholy, a disposition of the nerves, a nature exiled among imperfect things, which would like to possess, without delay, a paradise revealed on this very same earth.

XI: “Notes nouvelles sur Edgar Poe III,” IV


A los pocos que me aman y a quienes yo amo, a los que sienten más que a los que piensan, a los soñadores y a los que depositan su fe en los sueños como únicas realidades, ofrezco este Libro de Verdades, no como Anunciador de Verdad, sino por la Belleza que en su Verdad abunda, haciéndola verdadera. A ellos presento esta composición sólo como un Producto de Arte, como una Novela o, si no es una pretensión demasiado elevada, como un Poema. Lo que aquí propongo es verdadero; por lo tanto, no puede morir; y si de alguna manera fuese hollado y muriese, «nacerá de nuevo a la Vida Eterna». Sin embargo, sólo como poema deseo que sea juzgada esta obra después de mi muerte.

Prefacio a Eureka

El corazón delator capturó mi aún incipiente mente de niña, y fue una influencia mayor en mis tempranas y actuales aventuras literarias, así que para continuar con mi serie de postres, decidí hacerle un pie de calabaza (vegano, la receta más adelante) por el aniversario de su muerte.

Y también a Jules Desoulières, que había sido un genio muy notable y, al enloquecer, creyó que era una calabaza. Perseguía de continuo al cocinero, pidiéndole que lo utilizara para hacer un pastel, a lo cual el cocinero se negaba indignado. Por mi parte no dejo de pensar que un pastel de calabaza à la Desoulières hubiera sido excelente.

El Sistema del Doctor Tarr y el profesor Fether

En vez de narrar un insignificante testimonio de lo que leer a Poe ha significado para mí, mejor se lo dejo a Baudelaire, otro hito, para esta tarea: Es una vez por medio de la poesía y sólo a través de ella, como con la música, que el alma entrevee esplendores más allá de la tumba; y cuando un poema exquisito mueve a los ojos al punto del lágrimas, esas lágrimas no son evidencia de un exceso de alegría, son testigos de una melancolía exacerbada, una disposición de los nervios, una naturaleza exiliada entre las cosas imperfectas, las cuales quieren poseer, sin dilación, un paraíso revelado en este misma tierra. 

XI: “Notes nouvelles sur Edgar Poe III,” IV

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